FAQ

Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Synchronizacja.
    2. Odznacz znacznik Wymagaj zmiany statusu zamówienia dla automatycznego wystawiania dokumentów.
    3. Kliknij Zapisz.
    4. Wejdź w menu Konfiguracja > Płatności i dokumenty.
    5. Kliknij Edytuj dla wybranego typu płatności.
    6. Zaznacz Dokumenty tworzone automatycznie.
    7. Kliknij Zapisz.

    UWAGA:
    Jeśli wybierzesz opcję Dokumenty tworzone automatycznie, nie będziesz musiał zmieniać statusu zamówienia (menu Sklep > Zamówienia), aby w Subiekcie powstawały dokumenty.
    Za pomocą odpowiednich okien wyboru możesz zdecydować, jakie dokumenty początkowe i końcowe mają tworzyć się w systemie sprzedaży przy wyborze danej formy płatności. Możesz także wpisać rozszerzenie ich numeru oraz wybrać kategorię, z jaką mają powstawać.

    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Witryna > Aktualności.
    2. Kliknij Dodaj i uzupełnij treść, która pojawi się na stronie.
    3. Kliknij Zapisz.

    UWAGA:
    Aby wyświetlić aktualności na stronie, musisz dodać widget Aktualności poprzez menu Witryna > Edycja treści strony.
    Tytuł może mieć maksymalnie 150 znaków, a treść maksymalnie 5000 znaków. Istnieje możliwość dołączenia zdjęć. Wystarczy wcześniej dodać je w menu Witryna > Media.

    Tematy powiązane:
    1. Widget jest elementem witryny prezentującym daną funkcję na stronie, może to być np. mapa czy oferta produktowa.
    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Witryna > Media.
    2. Kliknij Dodaj i wskaż plik graficzny z dysku.
    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Witryna > Edycja treści strony.
    2. Po prawej wybierz stronę, do której ma zostać dodany widget.
    3. Przeciągnij kontener o pożądanej szerokości w wybrane miejsce na stronie. Na koniec kliknij Dodaj.
    4. W oknie zarządzania kliknij Dodaj przy nazwie wybranego widgetu.

    UWAGA:
    Jeżeli na liście znajduje się nieaktywny widget, oznacza to, że nie ma możliwości dodania go do kontenera wybranej wielkości.
    Niektóre z widgetów, np. Oferta produktowa, mogą być dodane tylko raz. Widgety: koszyk i panel podręczny mogą być dodane tylko w nagłówku i stopce witryny.

    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Witryna > Edycja treści strony.
    2. Wybierz stronę do edycji.
    3. Wskaż odpowiednią szerokość kontenera.
    4. Przeciągnij kontener szerokości w wybrane miejsce na stronie.
    Tematy powiązane:
    1. W programie handlowo-magazynowym przejdź do zakładki vendero.
    2. Kliknij w Zmień typ witryny.
    3. Kolejnym krokiem jest przejście kreatora, w którym należy dokonać wyboru typu witryny poprzez kliknięcie Uruchom.

    Uwaga:
    Jeśli posiadasz licencję na sklep www, to opcja zmiany typu witryny będzie nieaktywna.

  1. Program vendero umożliwia w łatwy i szybki sposób zmianę wyglądu witryny.
    Zapoznaj się z filmem, który przedstawia niektóre możliwości edycji wyglądu witryny.

    1. Wejdź w menu Witryna > Strony.
    2. Kliknij Nowa strona, wypełnij pole nazwa strony, adres url oraz krótki opis.
    3. Kliknij Zapisz.

    Uwaga:
    W tym miejscu zarządzasz całą zawartością swojej witryny.
    Poniżej znajdziesz listę wszystkich podstron, które można na niej znaleźć. Jedna z Twoich stron musi być stroną główną, czyli taką, która będzie się wyświetlać się pod głównym adresem Twojej witryny.

    1. Wejdź w menu Witryna > Menu witryny.
    2. Wybierz menu, do którego chcesz przypisać podstronę, korzystając z opcji Edytowane menu.
    3. Wybierz podstronę, która ma znaleźć się w menu.
    4. Kliknij Dodaj do menu.
    5. Dodatkowo możesz dodawać do menu Odnośniki – wystarczy, że wpiszesz ich adres url oraz nazwę, pod którą mają występować.

    Uwaga:
    Aby umieścić menu na swojej witrynie, dodaj widget "Menu witryny" (z poziomu menu Witryna > Edycji treści stron) i wybierz, które menu będzie wyświetlane. Jeśli dodasz menu w stopce w kontenerach o szerokościach do 50%, to pozycje menu będą wyświetlane w formie listy linków, a nie jako standardowe menu.

    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Logi zdarzeń statystyki > Statystyki.
    1. Wejdź w menu Witryna > Szablon graficzny.
    2. Kliknij Dodaj własny szablon.
    3. Wskaż plik z dysku w formacie .zip.
    4. W polu Nazwa wpisz nazwę dla szablonu i kliknij Zapisz.
    5. Przewiń stronę na sam dół i kliknij w przycisk Wybierz przy nazwie dodanego szablonu.
    1. Wejdź w menu Witryna > Edycja treści stron.
    2. Wybierz stronę, w której chcesz umieścić slider.
    3. Przeciągnij kontener o pożądanej szerokości w wybrane miejsce na stronie, a następnie kliknij Dodaj.
    4. W oknie zarządzania widgetami kliknij Dodaj przy widgecie Galeria dynamiczna.
    5. Wybierz zdjęcia, które mają się pojawić w sliderze, a następnie kliknij Dodaj.

    Uwaga:
    Wprowadzone zmiany widoczne będą dopiero po kliknięciu w przycisk Zapisz na górze strony.
    Aby dodać nowe zdjęcia, najpierw należy je dodać w Mediach (menu Witryna > Media).

    Tematy powiązane:
  2. Wariant 1 - Subiekt nexo:

    1. Wejdź do menu Kartoteki > Asortyment.
    2. Wejdź w wybrany towar.
    3. Przejdź zakładki Opis.
    4. Kliknij w pole brak zdjęcia. Kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie użyj opcji Dodaj.
    5. W zakładce Opis zaznacz znacznik Pozycja do sklepu internetowego. Przy najbliższej synchronizacji towar wraz ze zdjęciem zostanie przesłany do vendero.

    Wariant 2 - Subiekt GT:

    1. Wejdź w górne menu Widok > Kartoteki > Towary i usługi.
    2. Wejdź w wybrany towar.
    3. Przejdź na zakładkę Opis.
    4. Kliknij Dodaj.
    5. W zakładce Opis zaznacz znacznik Pozycja do sklepu internetowego. Przy najbliższej synchronizacji towar wraz ze zdjęciem zostanie przesłany do vendero.

    Wariant 3 – vendero:

    1. W panelu administracyjnym vendero wejdź w menu Sklep > Towary.
    2. Kliknij w Szczegóły przy wybranym towarze.
    3. Kliknij Importuj zdjęcia i wskaż plik graficzny z dysku.

    Uwaga:
    Zaimportowane zdjęcia nie są synchronizowane do Subiekta.

    W Subiekcie nadal można dodawać i usuwać zdjęcia, a te pojawią się w panelu "Zdjęcia zsynchronizowane z Subiekta". W przypadku, gdy zaimportowane zdjęcie zostanie wybrane jako główne, będzie można je później zmienić jedynie z poziomu Panelu Administracyjnego, a zmiana zdjęcia głównego w Subiekcie nie będzie uwzględniana.

  3. Wariant 1

    1. Wejdź w menu Sklep > Towary.
    2. Kliknij w Szczegóły wybranego towaru.
    3. Kliknij Zmień charakterystykę.

    Wariant 2 – Subiekt nexo:

    1. Wejdź w menu Kartoteki > Asortyment.
    2. Przejdź do kartoteki towarowej w zakładkę Opis.
    3. Uzupełnij pole Pełna charakterystyka. Pamiętaj, że aby towar został wysłany, należy zaznaczyć pole wyboru Pozycja do sklepu internetowego.

    Uwaga:
    Charakterystyka towaru zostanie przesłana do Twojej witryny przy najbliższej synchronizacji.

    Wariant 3 – Subiekt GT:

    1. Wejdź w menu Kartoteki > Towary i usługi.
    2. Przejdź do kartoteki towarowej na zakładkę Opis.
    3. Uzupełnij pole Pełna charakterystyka pozycji. Pamiętaj, że aby towar został wysłany, należy zaznaczyć pole wyboru Pozycja do sklepu internetowego.

    UWAGA:
    Charakterystyka towaru zostanie przesłana do Twojej witryny przy najbliższej synchronizacji.

    1. Skopiuj kod źródłowy z serwisu YouTube. Znajduje się on w opcji Udostępnij > Umieść na stronie.
    2. Wejdź w menu Witryna > Edycja treści strony.
    3. Dodaj widget Własny i wklej kod źródłowy w polu Zawartość html.
    4. Kliknij Dodaj.
    1. Wejdź w menu Sklep > Sposoby dostawy.
    2. Kliknij Nowy sposób dostawy.
    1. Wejdź w menu Sklep > Sposoby dostawy.
    2. Kliknij Nowy sposób dostawy lub edytuj istniejący.
    3. Zaznacz Darmowa wysyłka od kwoty i w polu tekstowym wpisz kwotę.
    4. Kliknij Zapisz.
    1. Wejdź w menu Sklep > Sposoby dostawy, a następnie wybierz Edytuj przy wybranym sposobie dostawy lub Dodaj nowy.
    2. W polu Wylicz wg wybierz Ilość produktów.
    3. Wypełnij wymagane pola i kliknij Zapisz.
    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Sklep > Sposoby dostawy, a następnie wybierz Edytuj przy wybranym sposobie dostawy lub Dodaj nowy.
    2. W polu Wylicz wg wybierz Wartość zamówienia.
    3. Wypełnij wymagane pola. Kliknij Zapisz.
    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Sklep > Sposoby dostawy, a następnie wybierz Edytuj przy wybranym sposobie dostawy lub Dodaj nowy.
    2. W polu Wylicz wg wybierz Masa
    3. Wypełnij wymagane pola i kliknij Zapisz.
    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Sklep > Sposoby dostawy, a następnie wybierz Edytuj przy wybranym sposobie dostawy lub Dodaj nowy.
    2. W polu Wylicz wg wybierz Objętość
    3. Wypełnij wymagane pola. Kliknij Zapisz.
    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Sklep > Towary.
    2. Wskaż wybrane towary.
    3. Wybierz z listy kategorię, a następnie kliknij Przypisz.

    UWAGA:
    Jeśli będziesz chciał usunąć przypisane kategorie do wszystkich produktów i przywrócić kategorie z Subiekta, użyj opcji Usuń własne przypisanie kategorii zaznaczonych towarów.

    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Sklep > Kategorie produktów.
    2. Kliknij Nowa kategoria.
    3. Odpowiednio przeciągając kategorie, możesz ustalić ich kolejność lub zależność. System umożliwia dodawanie zagnieżdżeń podkategorii do piątego poziomu. Aby ustawić podkategorię, przeciągnij ją w pole zawierające nazwę kategorii nadrzędnej.

    UWAGA:
    Lista kategorii będzie widoczna w miejscu, w którym umieścisz na swoich stronach widget Menu kategorii (możesz to zrobić z poziomu menu Witryna > Edycji treści stron).

    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Konta e-mail.
    2. Kliknij dodaj i uzupełnij niezbędne pola konfiguracyjne.
    3. Kliknij Testuj konfigurację, a następnie Zapisz formularz.

    UWAGA:
    - W tym miejscu możesz zdefiniować konta e-mail, dzięki którym będziesz mógł wysyłać powiadomienia do swoich klientów.
    - Pole Adres e-mail - To właściwy adres poczty elektronicznej użytkownika, który ma być używany jako nadawca wiadomości dla wybranego konta pocztowego; musi być podany w następującym formacie: nazwa@domena.pl, np. jan.kowalski@insert.com.pl.
    - Serwer poczty wychodzącej (SMTP) - Serwer SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) to serwer dla wiadomości wychodzących, informacje o nim można uzyskać od providera internetowego (ISP) lub administratora sieci lokalnej (LAN).
    - Port - Port serwera poczty wychodzącej.

    1. W oknie zarządzania wybierz Formularz kontaktowy i kliknij Dodaj.
    2. Wypełnij pole e-mail serwisowy, możesz również dodać treść nagłówka widgetu.
    3. Kliknij Zapisz.

    UWAGA:
    - E-mail serwisowy jest to adres e-mail, na który będą wysyłane informacje z formularza kontaktowego.
    - Aby dodać ten widget, musisz najpierw skonfigurować konto e-mail (Konfiguracja > Konta e-mail).

    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Administratorzy witryny.
    2. Kliknij Dodaj administratora.
    3. Wpisz adres e-mail nowego administratora i kliknij Zapisz.

    UWAGA:
    - W tym miejscu możesz dodawać lub usuwać administratorów witryny. Pamiętaj, że muszą to być użytkownicy, którzy posiadają już konto w systemie Pasaż24.
    - Istnieje możliwość nadawania szczegółowych uprawnień dla poszczególnych użytkowników. Aby je nadać, przy adresie mailowym wybranego użytkownika kliknij: Przeglądaj uprawnienia.

    1. Wejdź do menu Wtyczki.
    2. Zainstaluj wtyczkę Newsletter.
    3. Wejdź w menu Witryna > Edycja treści strony.
    4. Po prawej wybierz stronę, do której ma być dodany widget.
    5. Przeciągnij kontener o pożądanej szerokości w wybrane miejsce na stronie, a następnie kliknij Dodaj.

    6. W oknie zarządzania widgetami kliknij Dodaj przy widgecie Newsletter.

    UWAGA:
    Za każdym razem, gdy przeglądający Twoją stronę zapiszą się do newslettera, zobaczysz ich adres e-mail w menu Witryna > Newsletter. Wysyłkę e-maili należy wykonać w dedykowanym do tego oprogramowaniu. Pamiętaj o konieczności umieszczenia w przesyłanych wiadomościach linku umożliwiającego wypisanie się z newslettera. Instrukcja jego przygotowania dostępna jest w opisie modułu newslettera.

  4. vendero umożliwia konfigurację wielu sposobów płatności, w tym integrację z płatnościami internetowymi PayU. Aby skonfigurować płatności PayU:

    1. Wejdź w menu Wtyczki. Przy module płatności PayU kliknij Zainstaluj.
    2. Przejdź na zakładkę PayU – konfiguracja i integracja.
    3. Wypełnij niezbędne dane takie, jak: Id punktu płatności oraz drugi klucz (md5).
    4. Kliknij Zapisz.

    Uwaga:
    Po zainstalowaniu wtyczkę będzie można edytować w:
    Moduł integracje > Konfiguracja połączenia z serwisem zewnętrznym oraz Moduł Płatności i dokumenty > Konfiguracja płatności vendero.

  5. vendero umożliwia integrację z płatnościami elektronicznymi Dotpay. Aby skonfigurować płatności Dotpay:

    1. Wejdź w menu Wtyczki. Przy module płatności Dotpay kliknij Zainstaluj.
    2. Przejdź na zakładkę Dotpay – Konfiguracja i integracja.
    3. Wypełnij niezbędne dane takie, jak: ID oraz PIN.
    4. Kliknij Zapisz.

    Uwaga:
    Po zainstalowaniu wtyczkę będzie można edytować w:
    Moduł integracje > Konfiguracja połączenia z serwisem zewnętrznym oraz Moduł Płatności i dokumenty > Konfiguracja płatności vendero.

  6. vendero umożliwia integrację z płatnościami elektronicznymi PayPal. Aby skonfigurować płatności PayPal:

    1. Wejdź w menu Wtyczki. Przy module płatności PayPal kliknij Zainstaluj.
    2. Przejdź na zakładkę PayPal – Konfiguracja i integracja.
    3. Wypełnij niezbędne dane takie, jak: Nazwa użytkownika API, hasło API, Podpis API.
    4. Kliknij Zapisz.

    Uwaga:
    Po zainstalowaniu wtyczkę będzie można edytować w:
    Moduł integracje > Konfiguracja połączenia z serwisem zewnętrznym oraz Moduł Płatności i dokumenty > Konfiguracja płatności vendero.

    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Płatności i dokumenty.
    2. Ustaw Aktywna przy wybranym typie płatności.

    Uwaga:
    W tym miejscu możesz zarządzać formami płatności, jakie będą dostępne dla klientów Twojego sklepu. Będą oni mieli do wyboru tylko te formy płatności, które zaznaczysz jako aktywne.

    1. Wejdź w menu Sklep > Towary.
    2. Kliknij w Konfiguruj ustawienia stanów magazynowych.
    3. Zdefiniuj poziom dostępności i kliknij Zapisz.
    1. Wejdź w menu Sklep > Towary.
    2. Kliknij w Konfiguruj ustawienia stanów magazynowych.
    3. Ustaw sprzedaż poniżej stanów magazynowych, korzystając z dostępnych opcji.
    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Ustawienia podstawowe.
    2. Przejdź w Publikuj/ukryj sklep.
    3. Kliknij Ukryj/Publikuj.

    UWAGA:
    Przed ukryciem sklepu konieczne jest podanie treści komunikatu, który zostanie wyświetlony po ukryciu sklepu, np. „Przerwa techniczna”. Po ukryciu witryna jest widoczna wyłącznie dla administratora.

  7. W systemie vendero istnieje możliwość skonfigurowania automatycznej wysyłki powiadomień do klientów, takich jak: Potwierdzenie złożenia zamówienia, informacja o wysyłaniu towaru, zmianie statusu zamówienia, podziękowanie za złożenia zamówienia i prośba o opinię, zapytanie ofertowe. Aby ustawić powiadomienia:

    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Powiadomienia.
    2. Rozwiń jedno z powiadomień, uzupełnij jego treść oraz temat, a następnie kliknij Zapisz. Pamiętaj, że masz możliwość korzystania z pól autotekstu.
    3. Aby powiadomienie było aktywne, zaznacz pole wyboru.

    UWAGA:
    Aby powiadomienia zostały wysłane, musisz odpowiednio skonfigurować swoje konto pocztowe (Konfiguracja > Konta e-mail).

    Tematy powiązane:
  8. Etap 1

    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Powiadomienia.
    2. Kliknij w Zapytanie ofertowe, aby rozwinąć.
    3. Uzupełnij wiadomość, która zostanie wysłana do klienta.
    4. Kliknij Zapisz.

    UWAGA:
    Pamiętaj, że aby powiadomienia zostały wysłane, musisz odpowiednio skonfigurować swoje konto pocztowe (Konfiguracja –> Konta e-mail).

    Etap 2

    1. Wejdź w menu Sklep > Towary.
    2. Kliknij Konfiguruj przy ustawieniach stanów magazynowych.
    3. Zaznacz Zezwalaj na wysłanie zapytania ofertowego dla towarów z zerowymi stanami magazynowymi.

    UWAGA:
    Powiadomienie jest wysyłane w momencie wysłania przez klienta formularza zapytania ofertowego.

    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Synchronizacja.
    2. Wpisz cyfrę w polu czas między synchronizacjami w minutach.
    3. Kliknij Zapisz.
    Tematy powiązane:
    1. Wejdź w menu Konfiguracja > Ustawienia podstawowe.
    2. Wejdź w Licencje.
    3. Kliknij Dodaj licencję.
    Tematy powiązane:
  9. dla sklepu internetowego oraz witryny z ofertą – licencja do Subiekta GT (Zainstalowana wersja 1.38 lub wyższa) lub Subiekta nexo (Zainstalowana wersja 6.0.0 lub wyższa);
    dla firmowego serwisu WWW – licencja do dowolnego programu z linii InsERT GT (Zainstalowana wersja 1.38 lub wyższa) lub InsERT nexo (Zainstalowana wersja 6.0.0 lub wyższa);

    UWAGA:
    Nie jest możliwe uruchomienie vendero na podmiotach próbnych.

    Tematy powiązane:
  10. Tak, do korzystania z vendero wymagana jest licencja programów Subiekt GT lub Subiekt nexo.

  11. Loginem do strony jest adres e-mail wykorzystany przy zakładaniu konta w portalu pasaz24.pl.

  12. Tak, istnieje możliwość użycia własnego szablonu graficznego. Wystarczy skorzystać z opcji Dodaj własny szablon dostępnej w menu Witryna > Szablon graficzny.

    Tematy powiązane:
  13. Tak. Warunkiem takiego korzystania z programu jest praca na osobnych bazach danych oraz posiadanie wielu licencji na Subiekta GT lub nexo oraz vendero.

    1. Wejdź w menu Wtyczki.
    2. Kliknij Zainstaluj przy module Google Analytics.
    3. Przejdź do zakładki Google Analytics i podaj Identyfikator śledzenia.
    4. Kliknij Zapisz.

    UWAGA:
    Analizy i dane dotyczące witryny będą widoczne w Google Analytics po kilku godzinach od wprowadzenia identyfikatora do vendero.

    1. Wejdź w Konfiguracja > Ustawienia podstawowe.
    2. Wejdź w Informacje o sklepie.
    3. Uzupełnij pole Własna domena.

    Podpięcie własnej domeny odbywa się w dwóch krokach. Pierwszym jest podanie takiej informacji w programie vendero. Można to zrobić w pierwszym kroku zaawansowanego kreatora lub po utworzeniu witryny w Panelu Administracyjnym (Moduł konfiguracja > Ustawienia podstawowe > Informacje > Własna domena).
    Po wprowadzeniu danych do vendero należy jeszcze przekazać adres subdomeny pasaz24.pl (wygenerowany automatycznie po przejściu kreatora) do swojego providera. W tym celu należy skorzystać z zaawansowanej konfiguracji DNS, określając typ rekordu CNAME oraz podać nazwę subdomeny wygenerowanej po przejściu kreatora,. Można też przypisać zewnętrzny adres IP: 23.101.67.75 u swojego providera. Odświeżanie adresów DNS trwa do 48 godzin.

Witryna stworzona na platformie